الثلاثاء، 27 أغسطس 2013

● مـنـاقشة درآما ~ Good Doctor ●


أنيونغ حبايبنا ~
معاكم المُترجمتين "ميرو" و "إكـرام نور الهدى"

قبل أي شئ، بنحب نشكر كلّ اللي علق و شاركنا برأيه في درامات "من أنت؟" و"شمس السّيد"
من جد أسعدتنا تعليقاتكم وتفاعلكم  

اليوم راح  نناقش معاكم مسلسل "طبيب جيد" ، مثل كل مرة اللي مش عاوز يحرق الأحداث.. يتفرج ويجي

بصراحه أنا في الأول ما كنتش عايزة أتابع الدراما ديه ، مش عارفه ليه
(و أنا كمان بما أنّي مش من عشاق الدرامات الطبيّة ... إكرام ) 
بس شفت أول عَـشر دقايق فيها إتجننت وقلت لازم أتابعها

"جو وون" بيمثل دور "بارك شي وون" وهو شاب مصاب بمرض التوحّد و متلازمة العباقرة ،
لكنّه جراح أطفال شاطر جداً، بسبب مرضه، سِنّـه، و تصرفاته كطفل في 10 سنين 
و هذا اللي بيوقعوا في متاعب كثيرة و مخلي الأطباء كلهم  محتقرينه (مجنّني رغم كده آحم ... إكرام)

تمثيل "جو وون"  فظيييييع بشكل،  متمكن من الدور أوي، مش بأحس إنه بيمثل، بأحسّ إنه دي طبيعتهمن أول حلقه وهوا مخليني حأموت عليه وهو بيتكلم في المشاهِد تبعُه، بجد مش طبيعي بيتقن أيّ دور يمثله 
(بالنّسبة ليا هو ملك التمثيل بدون منازع ... إكرام)

أحلى حاجه فيه إنه بيحس بالمرضى بقلبه قبل أي حاجة و بيحب الأطفال جداُ و طبعاً البطله السُّــكـرّة الدكتورة "تشا
الممثله دي أنا بعشقها، هيّـا كمان بتعرف تتقن أيّ دور تمثله سواء شريرة ولا طيبة، فعلاً محترفة تستاهل جائـزة بجد،

أمّا بقى رئيس القسم اللي كنت فاكراه الأول شرير طلع عسوووول و طيب أوي، أنا شوفت له دراما قبل كدا 
برضه كان بيمثل حلو أوي، أنا حاسة إنه بيحب "بارك شي وون" مش عارفه ليه!! 
ممكن عشان بيفكروا بأخوه المتوفي 
(آخخ ... رغم إني كنت عاوزة أقتله لمّـا ضرب "جو وون" حبيبي ... إكرام)

شكل كدا "جو وون" بيحب الدكتورة "تشا" ^_^ باين عليه بس أنا خايفة إنه هي ما تحبهوش أو تحبه لمجرد الشفقه عليه 
بس (معلش أنا أحبه عادي يعني ... إكرام)

أنا مش عارفة إذا كنت حساسة أكثر من اللازم لكنّي بجد بكيت من أوّل حلقة خاصةً حلقة الطّفل الرضيع، 
حتى الطفلين اللي بيمثلوا دور "شي وون" و أخوه في الصغر محترفين جداً ... إكرام
شاركونا برأيكم في الدراما ، متشوقين جداً لتفاعلكم
 

يالله إنطلاق ... "ميرو" و "إكرام" ~

إضغط هنا لرؤية التعليقات

15 comments